
باید توجه کنید که وبسایت شما فقط جزوی از سیستم بازاریابی است نه همهی آن. ساخت یک سایت به خودی خود تاثیر زیادی در کسبوکار شما نخواهد داشت بلکه استفاده از کل سیستم بازاریابی دیجیتال موثرتر واقع خواهد شد.
یک سیستم باید مدیریت شود و به همین دلیل است که شما نیاز به تنظیم اهداف و مرتب کردن آنها دارید، بنابراین میتوانید با ردیابی این متریکها شروع کنید:
ترافیک:
- شما میتوانید هر لحظه ترافیک سایت خود را از طریق گوگل آنالیتیکس مشاهده و بررسی کنید. برای مشاهده تعداد کاربران فعال از طریق بخش Audience > Active Users اقدام کنید.
مخاطبین:
- ترافیک به تنهایی ارزشی ندارد، درواقع تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب است که نشان میدهد ترافیک جذب شده چقدر هدفمند بوده است. شما میتوانید این مورد را با نگاهی به تعداد مخاطبین لیست ایمیل خود بررسی کنید.
مشتریان:
پس از جذب مخاطب، این میزان تبدیل مخاطب به مشتری است که نهایتا موفقیت شما را در مورد کیفیت ترافیک و مخاطبین نشان میدهد. این متریک را میتوانید با سیستم CRM خود بررسی کنید.
محبوبیت:
در نظرگرفتن یک نظر سنجی آنلاین برای تشخیص اینکه مشتریان چقدر به شما اعتماد کردهاند و آیا حاضر هستند استفاده از محصول و خدمات شما را به دیگران پیشنهاد بدهند یا خیر میتواند به شما بینش دهد. همچنین با طرح چنین نظرسنجیهای میتوانید متوجه شوید که در چه مرحلهای چه کسانی نیاز به پیشتیبانی بیشتری دارند.
یک سیستم بازاریابی سالم و درست، این چهار ویژگی را دارد.